torturesru
מקור הפיצה עוד בתקופה בה הופיעו השמרים והבצק החמצמץ הראשון במצרים העתיקה לפני כמה אלפי שנים. ביוון העתיקה הם החלו לאפות בצק יחד עם תיבול, שיכול לשמש כירקות, בשר, זיתים, מוצרי חלב וכו '.
פיצה יוונית נקראה.

ואכן, מה שנחשב באופן מסורתי למאכל איטלקי לאומי הושאל פעם מהיוונים. אשר בנוסף לכל הכישרונות שאנו מכירים, היו מפורסמים גם כאופים מצוינים. הם היו הראשונים ששמו גבינה על עוגות שטוחות העשויות מבצק מצות, והמנה המומצאת כונתה "פלאקונטוס", כלומר "לחם אפוי שטוח", בנוסף לייעודה הישיר, היא שימשה גם כצלחת. הרבה אגדות סיפרו מאז על אב הטיפוס של הפיצה המודרנית. אחד מהם טוען כי עם עלייה בהרכב החומרים "פלאקנטוס" נקרא "פלאק", והשינויים עצמם נעשו על ידי הרומאים. פרשנות אחרת לסיפור מתייחסת לליגיונרים הרומיים, שעם שובם מארץ ישראל הביאו את המאכל האהוב עליהם "פיקאה", שנראה כמו לחם שטוח עם גבינה וירקות. מצא תיאורים של אנלוגים של פיצה מודרנית ובספר העתיק "Apicia". אחד הפרקים עוסק במנה המורכבת מבצק ועליה מניחים גבינה, שום, שמן זית, בשר, אגוזים, פלפלים ונענע. הרומאים, גלוטנים ידועים ואדונים לשלב בין הבלתי תואם, תבלו בשפע את הפיצה עם דבש ועלי דפנה.

פיצה הייתה אוכל של פשוטי העם ולא נבדלה בטקס ההכנה והתחכום של הצריכה. במונחים מודרניים, פיצה הייתה לחם רגיל, "כריך", "כריך". באיטליה של ימי הביניים, פיצה הייתה אוכל נפוץ לעניים ולא הייתה שונה בהרבה. הפיצה נמכרה ברחובות, וחתכה חתיכה מקרום גדול; הפיצה התמלאה באנשובי ופטריות בלבד. הם אכלו פיצה בארוחות הבוקר והצהריים. פיצה כפרית הייתה קלה יותר להכנה: הבצק היה מתובל בשמן זית, זיתים או שום דבר. תושבי העיר כינו את הפיצה הזו "פוקצ'יה", כלומר לחם שטוח, והדגישו שלפיצה אמיתית יש מתכון מורכב יותר. כעת "פוקצ'ה" תופסת את מקומה הראוי במטבח האיטלקי, ומהווה תוספת למנות בשריות.

"אבל מה עם עגבניות?" - אתה שואל. ולמען האמת, לאדם מודרני קשה מאוד לדמיין פיצה ללא מרכיב זה. עם זאת, אל תשכח שעגבניות באירופה הופיעו הרבה יותר מאוחר מאשר הליגיונרים הרומיים, והן החלו להתווסף למנה המתוארת רק במאה ה -17. בתקופה זו, הודות לשייטים הנפוליטניים, פיצה החלה את צעידה ברחבי אירופה.

עם הזמן מילוי הפיצה נעשה יותר ויותר מגוון, הומצאו גרסאות רבות של המילוי, כולל העגבנייה המיובאת מהעולם החדש כמרכיב העיקרי.

נאפולי היא סוג של ערש פיצה. הוא הפך למוביל בשילוב של לחם - עגבנייה - גבינה - ומשהו אחר. בנאפולי נפתחו הפיצריות הראשונות, ומשם החלה תהלוכת הפיצה המנצחת ברחבי העולם. באיטליה באותה תקופה, אוכל לחם שטוח נקרא "פיציולי" ונחשב למזון של פשוטי העם. לרוב זה היה בצק מכוסה בשכבת עגבניות, טפטוף שמן זית ומפוזרים עם מיורן. גבינה נחשבה לשיא המותרות ב"פיציולי ". היא נמכרה על ידי רוכלים מארגזי מתכת, שלעיתים היו נלבשים על הראש לאורך רחובות העיר ולעתים קרובות הושאלו לתושבים המקומיים.

זה, ככל הנראה, היה ממשיך הלאה, אם בשנת 1772 מלך שתי הסיציליות פרדיננד הראשון לא היה מפר את הכללים ולא היה מבקר באינקוגניטו בלילה בנאפולי יצרנית הפיצות המקומית אנטוניו טסטה, שכונתה רעם.והוא באמת הובס על ידי מגוון המנות, מרוצה מאיכות ההכנה שלהן. השפים המלכותיים מצאו במהירות את עקבותיהם, יצאו ל"חקירה "למרגלות הווזוב, השיגו מתכונים, אך לא יכלו להכניס מנות חדשות לתפריט המלכותי. המלכה התנגדה, שאף לא רצתה לגעת ב"אוכל הפלביאים ".

עברו יותר ממאה שנים. הזוג המלכותי, בזמן שהותו במגורים הנפוליטניים בקיץ, רצה לנסות את המאכל המקומי הזה. וביום ההולדת של מרגרט מסאבוי היפה, אשתו של המלך אומברטו הראשון, שהפכה לראש הממלכה האיטלקית החדשה המאוחדת, נקרא לבית המשפט פיציולו רפאלה אספוזיטו עם אשתו רוזינה ברנדי. על פי העדויות ששרדו, הם הכינו שלושה סוגי פיצה. אחד מהם כלל עגבניות, מוצרלה ובזיליקום בצבעים זהים לדגל איטליה: אדום, לבן וירוק. המלכה אהבה במיוחד את הפיצה הזו, והיא הרשתה לכנות אותה בשמה שלה, ובכך הניחה את היסוד לקאנון הקולינרי. המלכה הורתה לאפות פיצה "מרגריטה" רק בתנורי ארמונה בקפודימונטה. אך עד מהרה הסדר הזה, כמו רוב הגזירות האחרות באיטליה, מומס בחוסר כפיפות עממית מהפכנית. "מרגריטה" הפכה למאכל האהוב על כל האיטלקים - מדייג ועד מרקיז. עם הזמן מופיע מספר הולך וגדל של זנים חדשים של מאכל זה - מדובר בפיצה על בסיס מאפה קצרים, ועל בסיס בצק קמח תירס בלתי מוצא (גנואי) ... ותוספות הופכות מגוונות יותר ויותר.

כשהתגברה על מחסומי השפה וההבדלים התרבותיים, הפכה הפיצה למוצר המזון הגלובלי באמת. בהודו הם אוהבים להוסיף אליו ג'ינג'ר כבוש, טלה טחון ושעועית. ביפן הם אוהבים פיצה עם צלופחים ודיונונים, בפקיסטן - עם קארי פיקנטי.
קוסטה ריקנים מעדיפים פיצת קוקוס וברזילאים מעדיפים אפונה ירוקה. עבור גורמט, פיצה מוגשת עם שן הארי, צדפות, סרטנים וקוויאר. יש פיצה המשמשת כקינוח - ספוגה בריבה, עם תפוחים, זרועים אבקה.
בסוף המאה ה -19 ובתחילת המאה ה -20, האיטלקים הביאו מתכונים ומסורות לפיצה לאמריקה. ומהר מאוד, הפיצה הפכה לאחת הפייבוריטיות האמריקאיות.

פיצה אמריקאית שונה מפיצה איטלקית בבחירה חופשית יותר של מרכיבים, מגוון רחב של מילוי למנה אחת; זה גם שונה בזמן הבישול ובטמפרטורה. הוא האמין כי פיצה אמריקאית היא בהגדרה רכה. אך במציאות, "הפלאפיות" של הבצק תלויה באיזו פיצה אתה מעדיף: דקה או רכה. בפיצה אמריקאית הבצק הוא משתתף מן המניין במנה, וכשבוחרים מילוי יש לקחת בחשבון את טעמו. עובדה מעניינת מאוד היא שפיצה רכה לא הומצאה לא באמריקה, אלא באי סיציליה: פיצה סיציליאנית נאפתה כבר מזמן על בצק רך.

קל להסביר מדוע תושבי מגלופוליס אהבו פיצה: על השילוב הייחודי של פשטות לכאורה ועושר גסטרונומי באמת, לטובת כך, כי ירקות, פירות, בשר ופירות ים מבושלים כראוי ונאפים במהירות, אבל השאר נקלטים מהר יותר.

וזה גם יתרון חשוב של פיצה, הוא לא מאבד את טעמו ואת איכויותיו האסתטיות במהלך ההובלה. לכן, הזמנת פיצה בבית או משלוח פיצה למשרד הן הדרכים הפופולריות ביותר להשביע את הרעב ולהכין את עצמכם להישגים חדשים.

תזונאים ממליצים לאכול פיצה לארוחת צהריים או ערב לפחות פעם בשבוע, מכיוון שהחלק הרגיל של "מרגריטה" הוא שליש מצריכת המזון היומית לאדם.

בסך הכל באיטליה יש היום יותר מאלפיים שמות של פיצות שונות. לפני זמן לא רב הותקן תו איכות מיוחד לפיצה - D.O.C. , שיש רק במנות שהוכנו על פי הכללים הקלאסיים.
25 באוקטובר הוא חג מקצועי של פיציולים (כך מכנים באיטליה אנשים שמבשלים את המנה הזו).אז איך מכנים איטלקים מודרניים פיצה אמיתית? קל יותר לענות על השאלה - איך הם קוראים זיוף. כל מה שלא מכינים באיטליה. לפיצה אמיתית, לדעתם, יש קרום דק, והמילוי שלה הוא גבינת מוצרלה מחלב באפלו וזנים מיוחדים של עגבניות. בצורה של תוספים, על פי מתכונים מקוריים, מותר רק שמן זית, בזיליקום, אורגנו ושום. בצק הפיצה לא מתגלגל, אלא מסתובב ונזרק.

באיטליה ישנם שלושה סוגים של פיצה אמיתית:

* "מרינארה" - שמן זית, עגבניות, שום ואורגנו;
* "מרגריטה" - גבינת מוצרלה טרייה המיוצרת בדרום האפנינים, עגבניות סן מרזאנו דמויי שזיפים, בזיליקום;
* "מרגריטה-אקסטרה" - עגבניות שרי ומוצרלה מחלב באפלו.

נהוג לבשל פיצה איטלקית בטמפרטורה של 200-215 מעלות בתנורי עץ.

האיטלקים, שמאוהבים במאכל הלאומי שלהם, מגנים עליו בכל דרך אפשרית מפני זיוף. עדיין? ואכן, כיום יש יותר מ 23,000 פיצריות בארץ. קל לאבד את המתכונים הקלאסיים בקנה מידה כה מסיבי. ולכן, לאחרונה, פיצה נפוליטנית מוגנת על ידי החוק. המספק צורה עגולה בלבד בקוטר של עד 35 ס"מ. מציין את סוג השמרים, המלח, הקמח והעגבנייה המשמשים להכנת המנה.

תשומת לב מיוחדת מוקדשת בחוק להכנת פיצה "אקסטרה מרגריטה", שבהחלט חייבת להכיל מוצרלה דרום איטלקית מיוחדת. לבעלי המסעדות העומדים בדרישות שתוארו לעיל ניתן אישור לסמן את מזונם בחותם STG, מה שמבטיח את האיכות והאותנטיות של המתכון המסורתי.

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם